عارف خدرلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل گازرسانی به 70 روستا، 11 پروژه بوم گردی، آسفالت راه های روستایی، احداث خانه بهداشت، دیوار ساحلی و غیره است که توسط دستگاه های اجرایی در این ایام به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح ها، پروژه های روستایی به ارزش 150 میلیارد ریال نیز در 150 روستای استان توسط دهیاری ها اجرا شده است که طی برنامه های دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال علاوه بر بهره برداری از این طرح ها 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و 600 میلیارد ریال در قالب تفاهم نامه با بانک های پارسیان و سینا به روستاییان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه های گازرسانی به روستاهای استان نیز اظهار داشت: هم اکنون اهالی بیش از یکهزار روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1400 گازرسانی به تمامی 2 هزار روستای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار استان انجام می شود.
خدرلو یادآور شد: اجرای پروژه های عمرانی و اعطای تسهیلات بانکی به کارآفرینان و دانش آموختگان روستایی باعث مهاجرت معکوس (از شهر به روستا) می شود.
وی بیان کرد: در روستاها نباید تنها به کشاورزی و دامداری بسنده شود و برای جذب و بکارگیری نیروی جوان و جویای کار باید دنبال اشتغال جدید در این مناطق باشیم.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: بوم گردی و گردشگری روستایی در بحث ایجاد اشتغال جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و روستاهای استان از این ظرفیت بهره مند است.
خدرلو تاکید کرد: دولت با اعطای تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی برای ورود به بوم گردی، توجه خاصی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری روستایی دارد.
به گزارش ایرنا در دهه فجر امسال 720 طرح در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد که برای این طرح ها در مجموع 27 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
آذربایجان غربی در مجموع سه هزار و 600 روستا دارد که یکهزار و 980 مورد از آنها دارای دهیاری است و 6 هزار و 970 نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.