رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پد هوایی در جوار پایگاه فوریت های پزشکی روستای اسلام اباد احداث خواهد شد.
عباس اسماعیل ثانی افزود: هزینه احداث پایگاه فوریت های پزشکی از محل اهدای دیه یک کودک چهار ساله روستایی توسط خانواده «وفاپور» تامین خواهد شد و زمین مورد نیاز ساختمان این مرکز نیز از سوی اهالی روستای اسلام آباد به مساحت 2 هزار مترمربع اهدا شده است.
وی اضافه کرد: این مرکز از امکاناتی همچون 6 نیروی تکنسین فوریت های پزشکی، یک دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات کوهستانی، تجهیزات پزشکی و اداری برخوردار خواهد بود که برآورد اولیه تجهیزات آن حدود 15 میلیارد ریال است.
اسماعیل ثانی این طرح را یکی از نیازهای اساسی دهستان آلان برشمرد و گفت: انتقال بیماران نیازمند و مصدومان به مراکز درمانی یکی از مشکلات اهالی دهستان آلان است که با احداث این پایگاه و پد هوایی آن روند مراجعه به مراکز درمانی شهرستان و استان تسریع می شود.
وی تشویق خیرین به فعالیت در حوزه سلامت شهرستان را خواستار شد و گفت: هر جا که خیرین در راستای ساخت بیمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و یا تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان گام بردارند بخش دولتی ترغیب به حمایت های چندین برابری از طرح مورد نظر آنها می شود.
وی بیان کرد: فعالیت خیرین در حوزه سلامت و بهداشت باید الگوسازی شود تا موجبات محرومیت زدایی از چهره دیگر مناطق این شهرستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، روستای اسلام آباد مرکز دهستان آلان دارای چهار هزار و 800 نفر جمعیت در قالب یکهزار و 278 خانوار است؛ مسیر دسترسی به روستاهای این دهستان سنگلاخی و صعب العبور است.
دورترین روستای دهستان آلان تا مرکز شهر سردشت 48 کیلومتر فاصله دارد اما برای دسترسی به آن بیش از 2 ساعت زمان لازم است.
«هادی وفاپور» پدر محمد چهار ساله که سال گذشته بر اثر تصادف رانندگی جان فرزندش را از دست داده بود مدتی قبل از مسوولان این شهرستان خواسته بود که شرایطی را برای ساخت پایگاه فوریت های پزشکی در روستای اسلام آباد که منطقه ای سخت گذر است، فراهم کنند تا ساختمان این طرح با دیه فرزندش ساخته شود.
به مناسبت دهه مبارک فجر، 121 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در این شهرستان با 153 میلیارد و 80 میلیون ریال هزینه به بهره برداری می رسد.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.