جلیل جباری روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح توسعه گردشگری آب گرم تخت سلیمان و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: پس از انقلاب اسلامی 2 اثر مهم باستانی و میراث فرهنگی آذربایجان غربی شامل مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسا چالدران در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است که دستاورد بزرگی در حوزه احیا و حفاظت از میراث فرهنگی کشور به شمار می رود.
وی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی جایگاه آثار و بناهای تاریخی آذربایجان غربی ارتقا یافته و به حفاظت و مرمت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی توجه ویژه ای شده است.
جباری ادامه داد: با سرمایه گذاری های انجام یافته در چهل سال گذشته هفتاد مرکز اقامتی شامل هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان غربی از جمله اولین هتل پنج ستاره در این استان احداث شده و هم اینک عملیات اجرایی سه هتل پنج ستاره در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو نیز آغاز شده است.
جباری با اشاره به احیای بافت های تاریخی آذربایجان غربی گفت: به برکت انقلاب اسلامی بافت تاریخی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو و تکاب در شورای عالی معماری کشور تصویب، ابلاغ و ثبت شده است.
وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری در آذربایجان غربی 100 درصد افزایش یافته، گفت: امسال 30 مجوز سرمایه گذاری در حوزه مراکز اقامتی و تفریحی و تاسیسات گردشگری استان به میزان پنج هزار میلیارد ریال صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین 40 طرح گردشگری با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و با چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در شهرهای مختلف استان در حال اجراست.
جباری بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری و گردشگری در آذربایجان غربی برای 2 هزار و 300 نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.
وی گفت: در دهه فجر امسال 14 طرح بزرگ گردشگری با 150 میلیارد ریال هزینه در شهرهای مختلف آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، طرح توسعه گردشگری احیا و بازسازی مجتمع رفاهی و تفریحی آب گرم تخت سلیمان تکاب با هشت میلیارد ریال هزینه روز پنجشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و فرماندار و مسوولان تکاب افتتاح شد.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.