مدیر این مرکز دامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میدان در زمینی به مساحت 10 هکتار و با صرف 50 میلیارد ریال با مجوز شبکه دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب و پس از طی مراحل 14 گانه راه اندازی شده است.
مختار علیپور افزود: این میدان عرضه دام در طول هفته و به صورت شبانه روزی در این محل دایر خواهد بود و تحت نظارت شبکه دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در این بازار 30 شاخص برای ارایه خدمات بهتر به دامداران و چوبداران تعیین شده، اضافه کرد: این میدان مجهز به چاله ضدعفونی، لاشه سوز، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینه دام، محل شست و شوی کامیون های حامل دام، محل واکسیناسیون، بهاربند و اصطبل گاو و گوسفند، انبار علوفه و تغذیه دام است.
وی افزود: همچنین غذاخوری، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و استراحتگاه صاحبان دام و تسهیلات رفاهی نیز برای مراجعه کنندگان در این مکان احداث شده است.
علیپور بیان کرد: دامداران و چوبدارانی که از هر نقطه کشور برای خرید دام به این محل مراجعه می کنند، می توانند از امکانات و تجهیزات دایر شده در این مکان استفاده کنند.
وی افزود: مردم و سایر خریداران دام می توانند در هر ساعت از شبانه روز برای خرید دام با مراجعه به این محل دام مورد نیاز خود را به سهولت تهیه کنند.
علیپور با اشاره به اینکه یک نفر دامپزشک نیز در این محل مستقر است، گفت: این میدان دارای درب ورود و خروج مجزاست و دام ها حین ورود به بازار از نظر بیماری های مختلف کنترل شده و سلامت آنها توسط دامپزشک مورد تایید قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در این محل سرپرستی میدان و نگهبانی نیز برای مدیریت و کنترل آن تعبیه شده، اظهار داشت: این محل همچنین محوطه سازی شده است تا از نظر امنیتی خیال دامداران نیز راحت باشد‌.
وی بیان کرد: با راه اندازی این مکان قابلیت خرید و فروش بیش از پنج هزار راس دام سبک و یکهزار راس دام سنگین فراهم شده است.
وی بیان کرد: راه اندازی این بازار نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و اشتغال زایی و توسعه شهرستان به جهت حضور چوبدارانی از قزوین، تهران، شیراز و مشهد و سایر شهرهای کشور خواهد داشت.
علیپور با اشاره به اینکه این میدان در جوار روستای گل سلیمان آباد راه اندازی شده، گفت: با توجه به تمایل دامداران این بازار روزهای پنجشنبه نسبت به سایر روزهای هفته از رونق بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی افزود: در صورت فعالیت کامل و در طول هفته برای 50 نفر به شکل مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.