حسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر مرحله 25 ایده از رقابت های استارت آپ برگزار شده در این استان، در مراکز دانش بنیان به عنوان ایده فعال و موفق مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: 2 رویداد دیگر نیز در تاریخ های پنجم و هفتم اسفند سال جاری در دانشگاه آزاد و پیام نور ارومیه با موضوع های «چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟» و «استارت آپ چیست و چگونه کار می کند؟» برگزار می شود.
وی بیان کرد: این رویداد با حضور علاقه مندان به کارآفرینی هر ماه یکبار در آذربایجان غربی آغاز برگزار می شود.
وی افزود: ایجاد شبکه استارت آپ در آذربایجان غربی با عنوان رویداد شتاب آذربایجان / روشا / از اسفند سال 1395 آغاز شد و در سال 1396 نخستین دوره آن برگزار شد.
وی بیان کرد: منظور از واژه شتاب دراین رویداد به معنای شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر بوده و هدف ما از اجرای این برنامه ها توجه به ایده پردازی است.
حیدری اضافه کرد: باید ایده پردازی از سنین پایین شروع شود و به همین منظور پارک علم و فناوری نیازمند همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره ایده پردازی برای دانش آموزان است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بیان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در مدارس آذربایجان غربی وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه جشنواره های ایده پردازی استفاده کرد.
وی گفت: در صورت حمایت آموزش و پرورش استان می توان مراکز نوآوری و شکوفایی دانش آموزی و مدرسه موفقیت را در این استان راه اندازی کرد و این امر نیازمند تامین زیرساخت ها توسط آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اضافه کرد: افزایش شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح ها و ایده ها به بودجه های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.
وی ادامه داد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان و نوجوانان نخبه استان را فراهم کند.
به گزارش ایرنا استارت آپ ویکند /Startup Weekend/ یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود.
در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای مثل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
در استارت آپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شود اما در این برنامه تنها 'اجرا' اهمیت فراوان دارد، در این برنامه شرکت کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده اند، ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند.
در پایان برنامه تیم‌ها طرح های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.