مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب روز پنجشنبه در آیین برپایی این نمایشگاه که با حضور کارشناس مسوول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مسوولان محلی برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه زنان روستایی در قالب 22 غرفه محصولات و تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.
علی دیانتی افزود: محصولات ارایه شده در این نمایشگاه شامل گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گل های زینتی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، فرآورده های لبنی، نان و شیرینی های خانگی و انواع صنایع دستی زنان روستایی است.
وی بیان کرد: این نمایشگاه به مدت 2 روز در این مکان جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.
دیانتی گفت: زنان روستایی 50 درصد جمعیت روستاها را به خود اختصاص داده اند بنابراین جهت اشتغال زایی و رونق اقتصاد خانوارهای روستایی، باید از پتانسیل و ظرفیت این قشر از جامعه نیز استفاده و برای اشتغال و فعالیت آنان در عرصه تولید برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: باید در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر تولیدات زنان روستایی، نمایشگاه تجمیعی دستاوردها و توانمندی های زنان روستایی میاندوآب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهرستان برپا شود‌.
دیانتی افزود: به منظور حمایت از فعالیت های زنان روستایی، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به 40 نفر از زنان روستایی در این شهرستان به زودی انجام خواهد شد.
دیانتی اظهار داشت: در میاندوآب هشت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با 228 نفر عضو و اعتبار بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در حال فعالیت است.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این مراسم از برگزار کنندگان نمایشگاه و مدیران عامل صندوق های اعتبارات خُرد زنان روستایی میاندوآب با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
به گزارش ایرنا، همزمان با دهه مبارک فجر 85 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در سطح میاندوآب با 957 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
12 تا 22 بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام ایام الله دهه فجر نامگذاری شده است و امسال جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور برگزار می شود.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.