قرنی مصطفی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین دوره مربیگری بادبانی درجه C آسیا به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریانوردی امام خمینی (ره) نیروی دریایی ارتش در نوشهر به مدت 10 روز زیر نظر این قایقران مهابادی به عنوان مدرس برگزار شد.
وی ادامه داد: این دوره مربیگری با حضور علاقه مندان به این رشته قایقرانی از استان های بوشهر، هرمزگان، مازندران، گیلان و تهران به مدت 10 روز به طور فشرده برگزار شد.
مصطفی پور با بیان اینکه 14 نفر از ورزشکاران و مربیان سایر رشته های قایقرانی در این دوره حضور داشتند، اضافه کرد: این دوره از 6 تا 16 بهمن ماه در قالب کلاس های تئوری و عملی با آموزش قواعد و اصول هندلینگ، نحوه بادبانی و سیلینگ در دریا و شرایط متفاوت آب و هوایی از جمله باد کم، باد متوسط و طوفان انجام شد.
به گزارش ایرنا، احمد احمدی متولد 1369 در مهاباد و نفر اول آسیا در رنکینگ المپیکی در رشته قایقرانی بادبانی است و سابقه 9 سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی و مقام هشتم کاپ جهانی 2016 چین را در کارنامه خود دارد.
قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.
قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می رود و از بازی‌های المپیک تابستانی 1900 میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.