به گزارش ایرنا «زهرا سادات موسوی» عصر روز چهارشنبه در جلسه مشترک نایب رییسان هیات های ورزشی(بانوان)، مسوولان و کارشناسان ورزش بانوان استان در سالن جلسات خانه جوان ارومیه، افزود: ورزش مهمترین ابزار برای کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه نشاط و شادابی عمومی به شمار می رود و نقش خیران ورزش یار در ساخت اماکن و فضاهای ورزشی و سوق دادن جوانان به سمت ورزش قهرمانی و حرفه ای ارزنده است.
وی با اشاره به ردیف اعتبارات ورزش بانوان و بهره مندی از سهم 0.27 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: اختصاص50 درصد از اعتبارات ورزش همگانی نیز کمک چشمگیری به رفع مشکلات ورزش بانوان خواهد کرد.
وی مناسب سازی ساعات تمرینی برای ورزش بانوان را یکی از برنامه های مهم عنوان کرد و افزود: نحوه استفاده از امکانات ورزشی نیز به طور اصولی و هدفمند باید مورد برنامه ریزی قرار گیرد.
سرپرست امور بانوان معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جایگاه نائب رییسان در هیات های ورزشی ارتباط مستقیمی با توانمندی و میزان فعالیت آنان دارد، افزود: امید می رود تا این بانوان فعال همواره یکی از مهمترین ارکان هیات های ورزشی باشند.
موسوی با تاکید بر اینکه همدلی و وفاق یکی از فاکتورهای مهم جهت رفع مشکلات و دغدغه های حوزه ورزش بانوان است، اضافه کرد: هیات های استانی از روش های علمی و مدیریتی، ظرفیت رسانه ای و حمایت های مالی حامیان به خوبی استفاده کنند.
وی به تاسیس باشگاه های ورزشی در راستای اجرای دستورالعمل تسهیلات تشویقی برای حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: حضور بانوان در پست های مدیریتی افق روشنی از تخصص و توانمندی آنان را به نمایش گذاشته است و این امر زمینه ساز ارتقای ساختاری رییس گروه بانوان در سطوح استانی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بانوان به عنوان یکی از ارکان مهم اجتماعی نقش مهمی در پیروزی و دستیابی به دستاوردهای بزرگ انقلاب داشتند.
علی مصطفوی با اشاره به افزایش 91 درصدی میزان سواد در بین بانوان نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توسعه کشور زمانی محقق می شود که همه اقشار جامعه به خصوص مادران و دختران آن جامعه در تمامی صحنه های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی آگاه و حاضر باشند.
به گزارش ایرنا نشست مشترک نائب رییسان هیات‌های ورزشی(بانوان)، مسوولان و کارشناسان ورزش بانوان استان عصر روز چهارشنبه /17 بهمن ماه/ در خانه جوان ارومیه برگزار شد.
همچنین با حضور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان طرح ملی «پارک‌ گام» در ارومیه رونمایی و مشابه آن از طریق ویدئوکنفرانس در شهرهای خوی و میاندوآب افتتاح شد.
کلنگ زنی سالن ورزشی سرپوشیده و فضای روباز روستای «بالو» ارومیه، بهره برداری از خانه پرتاب های دو ومیدانی استان، افتتاح خانه کاراته ارومیه و بهره برداری از فضای روباز و طرح پارک گام مجموعه ورزشی روستای ریحان آباد ارومیه از دیگر برنامه های این سفر بود.
امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 طرح ورزشی با یکهزار و 500 میلیارد ریال هزینه در سطح این استان به بهره برداری می رسد و 6 طرح دیگر که به طور عمده شامل زمین های روباز فوتبال است با 50 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.
15 طرح ورزشی دیگر نیز که به علت برودت هوا و بارندگی یا به دلایلی در سال های گذشته بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده بود در اسفند سال جاری و فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد که استادیوم 15 هزار نفری ارومیه، سالن های پنج هزار نفری سلماس، مهاباد و خوی از جمله آنهاست.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.