ماموستا ابراهیم سرخابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی بر اساس تفکر قرآنی و الهی شکل گرفت و برهمین اساس پیروان تمامی ادیان آسمانی، قومیت ها و مذاهب مختلف در آن صاحب ارزش و جایگاه شدند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با این حرکت خود تفرقه افکنان را مایوس کرده و موجب وحدت و اتحاد بیشتر ملت ایران شد و این همان چیزی بود که دشمنان از آن هراس داشتند.
امام جمعه اهل سنت نقده به دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب های جهان نظیر فرانسه، روسیه و انقلاب های دیگر تفاوت اساسی دارد و این انقلاب وابسته به جریان، حزب و جناح خاصی نبود که پس از پیروزی خدشه دار شده و از میان برود.
وی افزود: انقلاب ایران از پشتوانه مردمی برخوردار بود و همین عامل یعنی مردمی بودن انقلاب، باعث ماندگاری و جاودانگی آن شد.
ماموستا سرخابی اظهارداشت: در راس قرار گرفتن رهبری فقیه و عالم و هدایت های مدبرانه، عامل دیگری است که انقلاب اسلامی را در مسیر صحیح هدایت کرده و به مرحله بلوغ رساند.
امام جمعه اهل سنت نقده افزود: وحدت مردمی و ریشه دینی داشتن انقلاب ایران از عوامل دیگری است که انقلاب ایران را از فراز و نشیب ها به تکامل رساندند.
وی افزود: انقلاب ایران امروز به بلوغ کامل رسده است و نه تنها الگویی برای مسلمانان منطقه بلکه برای تمامی مظلومان جهان شده است و بسیاری از ملت های زیر سلطه برای رهایی از چنگال جباران انقلاب ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند.
ماموستا سرخابی اظهارداشت: امروز سخن بنیانگذار کبیر انقلاب که فرمود ما انقلاب خود را به جهان صادر خواهیم کرد محقق شده و انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها رفته و دردل دورترین کشورها جای گرفته است.
به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی پس از طی فراز و‌نشیب های فراوان و برخلاف انقلاب های جهان توانست با سربلندی قدم بردارد و به 40 سالگی خود برسد؛ مرحله ای که هیچکدام از تحلیل گران و سیاستمداران غرب برآن باور نداشتند.
افتخار به گذشته و امید به آینده شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.