مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بهره برداری از خانه پرتاب های دو ومیدانی استان با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال، افتتاح خانه کاراته ارومیه در مساحت 400 متر مربع با صرف اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال از طرح های افتتاحی در این روز بود.
عبدالله چمن گلی با اشاره به ساخت و بهره برداری از فاز نخست مجموعه ورزشی «شمس مولوی» طی دی ماه گذشته به همت خیّر ورزش یار در منطقه کم برخوردار ریحان آباد ارومیه ادامه داد: این مجموعه ورزشی یکی از ورزشگاه هایی است که با همت «خانواده شمس مولوی» در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی افزود: امروز همچنین بخش دیگری از مجموعه ورزشی ریحان آباد فضای روباز و طرح پارک گام آن به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی «پارک‌ گام» در بوستان گوللر باغی ارومیه رونمایی و مشابه آن از طریق ویدئوکنفرانس در شهرهای خوی و میاندوآب افتتاح شد، اضافه کرد: کلنگ زنی سالن ورزشی سرپوشیده به مساحت 900 هزار مترمربع با اعتبار 10 میلیارد ریال و فضای ورزشی روباز این روستا به مساحت 1000 متر مربع با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال یکی از طرح های جدید الاحداث این اداره کل است.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 طرح با یکهزار و 500 میلیارد ریال هزینه در سطح این استان به بهره برداری می رسد.
طی این ایام همچنین 6 طرح دیگر که به طور عمده شامل زمین های روباز فوتبال است با 50 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.
15 طرح ورزشی دیگر نیز که به علت برودت هوا و بارندگی یا به دلایلی در سال های گذشته بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده بود در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که استادیوم 15 هزار نفری ارومیه، سالن های پنج هزار نفری سلماس، مهاباد و خوی از جمله آنهاست.
برگزاری جلسه مشترک نایب رییسان هیات های ورزشی، مسوولان و کارشناسان ورزش بانوان استان در سالن جلسات خانه جوان ارومیه از دیگر برنامه های سفر سرپرست معاونت امور بانوان وزارتورزش و جوانان است.
7156/2093




به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی رتبه بیست و ششم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی 15 سانتی متر و در سالن‌های روباز 42 سانتی متر است که در مجموع به 57 سانتی‌متر می رسد.
از 400 مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، 130 مکان ورزشی در روستاها و 270 مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.
در مجموع 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.