سیده زهرا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای نخستین بار المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزش کشور با شعار «ورزش، دوستی و آینده ای بهتر» با هدف توسعه رویکرد عدالت محوری، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی، بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود استان ها و پشتوانه سازی تیم های ملی با حضور ورزشکاران دختر و پسر زیر 15 سال برگزار شد و این امر نقطه عطف جدیدی برای شناسایی نیروهای مستعد ورزش کشور به شمار می رود.
وی بیان کرد: دختران نوجوان و نونهال سراسر کشور همگام با ورزشکاران بخش پسران نمایش قابل قبولی در این المپیاد داشتند و شناسایی، جذب و تربیت ورزشکاران مستعد و آماده سازی آنان برای حضوری قدرتمند در المپیک 2022 جوانان سنگال از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان برای چهار سال آینده است.
وی ادامه داد: امسال ردیف بودجه قابل توجهی برای حوزه ورزش بانوان اختصاص داده شده است و این اعتبارات بر اساس نیاز سنجی در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور قرار می گیرد ضمن اینکه امور بانوان این وزارتخانه در راستای تامین هزینه های تیم های ملی بانوان، اردوها و اعزام به مسابقات برون مرزی نیز فعالیت گسترده ای دارد.
سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت توجه به همگانی کردن ورزش در حوزه بانوان گفت: بدون شک سلامتی جامعه در گرو مادران و زنان تندرست و شاداب است و فراهم کردن شرایط و امکانات لازم و غنی سازی اوقات فراغت زنان در راستای کسب نشاط اجتماعی از اهداف تعیین شده برای ورزش به شمار می رود.
به گزارش ایرنا امروز چهارشنبه /17 بهمن ماه/ با حضور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان طرح ملی «پارک‌ گام» در ارومیه رونمایی و مشابه آن از طریق ویدئوکنفرانس در شهرهای خوی و میاندوآب افتتاح شد.
کلنگ زنی سالن ورزشی سرپوشیده و فضای روباز روستای «بالو» ارومیه، بهره برداری از خانه پرتاب های دو ومیدانی استان، افتتاح خانه کاراته ارومیه و بهره برداری از فضای روباز و طرح پارک گام مجموعه ورزشی روستای ریحان آباد ارومیه و برگزاری جلسه مشترک نایب رییسان هیات های ورزشی، مسوولان و کارشناسان ورزش بانوان استان در سالن جلسات خانه جوان ارومیه از دیگر برنامه های این سفر است.
49 درصد از جمعیت سه میلیونی استان آذربایجان غربی را زنان تشکیل می دهد.
دختران نوجوان و نونهال آذربایجان غربی آذر ماه در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور موفق به کسب هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و چهار مدال برنز شدند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.