حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در نخستین همایش زنان، حماسه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داد که در جامعه اسلامی نه مردسالاری وجود دارد و نه زن سالاری بلکه طبق فرامین قرآن تقواسالاری حاکم است.
وی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی از وجود زنان تنها در مسیر خوشگذرانی استفاده می شد که شاهد آن جشن های 2 هزار و 500 ساله و سینمای پیش از انقلاب بود در حالی که با پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت واقعی زن احیا شد.
وی به جایگاه زن در اسلام و احترام ویژه نبی مکرم اسلام به بانوان اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) وقتی حضرت فاطمه (س) به منزل وارد می شدند، به احترام او تمام قد بلند شده و دستش را بوسیده و با عبارت جانم فدای فاطمه از او استقبال می کرد.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام در عصر جاهلیت و در دوره ای که تولد کودکان دختر مایه خشم مردان شده و آنان را زنده به گور می کردند، به حضرت فاطمه(س) احترام ویژه ای داشتند و این حرمت ایشان هم به خاطر نشان دادن جایگاه و منزلت زن و هم برای خط بطلان کشیدن به سنت عرب جاهلیت بود.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی بیان کرد: زنان پس از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نقش ایفا کردند ولی مهمتر از همه نقش مادری زنان در دوران دفاع مقدس بود؛ آنان با تقدیم فرزندان خود در راه انقلاب و حراست از کیان اسلامی، تمام سختی ها را به جان خریدند چنانچه برخی خانواده ها پنج فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی هم در این همایش اظهارداشت: خودباوری و بازگشت به خویشتن از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
سرهنگ جلیل وحیدی ادامه داد: ملت ایران امروز دشمنان خود را به خوبی شناخته و توطئه های مختلف دشمنان از جمله کودتاهای سنگین، عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای و بمباران شهرها را از یاد نبرده است.
به گزارش ایرنا، دراین همایش از 'مستند کفن مشکی ' که در خصوص نحوه شهادت شهید یوسف داور پناه است رونمایی شده و همچنین از فیروزه شجاعی مادر شهید یوسف داور پناه تجلیل شد.
نخستین همایش زنان، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف زنان، نویسندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و زنان رزمنده برگزار شد.
زنان در انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی نقش برجسته ای ایفا کرده و به رتبه های شاخصی دست یافتند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.