علی اصحابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بوکان افزود: برای اجرای این طرح ها 11 هزار میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش های مختلف گردشگری، صنایع، معادن، صنایع دستی و کشاورزی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این طرح ها برای 53 هزار نفر در سطح کشور زمینه اشتغال فراهم می شود، اظهار داشت: این طرح ها از مجموع 30 هزار طرح پیشنهاد به مرحله اجرا و قرارداد رسیده است.
اصحابی ادامه داد: از میان طرح های در حال اجرا 928 طرح در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد که برای 15هزار و 500 نفر اشتغال فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه در بررسی طرح ها توجه به مناطق مرزی از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: از مجموع 21 هزار طرح در حال اجرا در کشور بیش از 6 هزار و 250 طرح مربوط به مناطق مرزی و بیش از 14 هزار طرح نیز به روستاها و مناطق غیرمرزی اختصاص دارد.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید درباره استراتژی و اهداف صندوق در اجرای این طرح ها نیز گفت: این طرح ها در بخش های کشاورزی و صنایع پایین دستی، خدمات، صنعت و معدن، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی مصوب شده و با رویکردهای «هر روستا یک محصول»، «روستای بدون بیکار»، «توسعه مشاغل روستایی» و «توانمندسازی زنان روستایی» به نتیجه رسیده است.
به گزارش ایرنا، صندوق کار آفرینی امید دارای 380 شعبه در مناطق مختلف کشور است؛ ماموریت این صندوق تجهیز سپرده های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب و کارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، نیازهای منطقه ای، توسعه کسب و کارهای IT محور است.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.