به گزارش ایرنا، سامرند مرزنگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این واحد بیمارستانی هم اکنون با 300 تخت فعال که بخشی از آنها تخت مراقبت های ویژه است، به شهروندان خدمات مختلف درمانی ارایه می دهد که در چند سال اخیر 180 میلیارد ریال برای احداث ابینه و 150 میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است.
وی اضافه کرد: بخش زایمان این بیمارستان به 13 اتاق تک نفره تجهیز شده است و مادران باردار هنگام زایمان در این اتاق های مجهز و با حضور خانواده های خود این دوران را سپری می کنند.
وی افزود: بخش های بستری این بیمارستان از 2 بخش در سال 1357 هم اینک به 24 بخش بستری افزایش داده شده است و بیش از 90 پزشک متخصص در آن به بیماران ارایه خدمت می کنند.
مرزنگ در خصوص سایر تجهیزات نصب شده در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد نیز گفت: هم اکنون علاوه بر سی تی اسکن فعلی یک دستگاه پیشرفته و دیجیتالی دیگر و یک دستگاه MRI نیز مجهز شده است.
وی افزود: علاوه بر این، بیمارستان به 2 دستگاه ماموگرافی، چهار دستگاه رادیوگرافی، 2 دستگاه دیزل ژنراتور، پنج دستگاه ماشین بیهوشی، 25 دستگاه دیالیز، دستگاه اتوآنالایزر و ویلچر نیز مجهز شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در خصوص سایر خدمات انجام گرفته در شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال غربالگری 114 هزار نفر در خصوص بیماری های غیرواگیر از قبیل قلبی، عروقی و سرطانی، وارنیش فلوراید 24 هزار دانش آموز پایه اول تا ششم مدارس ابتدایی شهری و روستایی و ثبت الکترونیکی بیش از 230 هزار پرونده در سامانه سیب انجام شده است.
وی افزود: احداث بیمارستان 350 تختی جدید مهاباد در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد و مجوز تاسیس دانشکده پرستاری نیز اخذ شده و در صورت قطعی شدن آن برای سال آینده 50 دانشجو در 2 ترم پذیرش خواهند شد.
مرزنگ یادآور شد: با احداث بیمارستان جدید و دانشکده پرستاری در سال های آینده این شهرستان می تواند برای تاسیس دانشگاه پیراپزشکی نیز مدعی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اشتغال 375 پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: هم اکنون سرانه پرستار در این بیمارستان 1.1 برای هر تخت بیمارستانی بوده که میانگین استانی آن 1.2 و میانگین کشوری 1.8 پرستار برای هر تخت است.
مرزنگ در خصوص فعالیت درمانگاه تخصصی مهاباد نیز اظهار داشت: سیستم نوبت دهی در این درمانگاه به صورت تلفنی بوده و هر پزشک در طول روز می تواند تعدادی از بیماران ویزیت کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه تعرفه های ویزیت بیماران در درمانگاه تخصصی بیمارستان، دولتی بوده بیماران زیادی تمایل به مراجعه به این درمانگاه را دارند، اما نوبت دهی ها در آن دارای محدویت و جوابگوی نیاز تمام بیماران نیست.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از 200 مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.