سعید رهبر سوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق روستایی شهرستان های میاندوآب، پیرانشهر، اشنویه، پلدشت و سلماس از این خدمات بهره مند شدند.
وی ادامه داد: 13 داوطلب، امدادگر و پرسنل به همراه 2 پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر در روستای پسوه پیرانشهر حضور یافتند و خدماتی از قبیل ویزیت و معاینه، گرفتن فشار و قند خون و اهدای دارو به ارزش هفت میلیون ریال را به صورت رایگان به روستاییان ارائه دادند.
وی با اشاره به اینکه روستاهای گوزلی، قره داغ، آقکند زاغه از جمله روستاهای هدف شهرستان میاندوآب بودند، بیان کرد: پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر میاندوآب خدماتی از قبیل پزشکی، مشاوره ای، پرستاری، مامایی، تزریقات و پانسمان را به صورت رایگان به مردم این مناطق ارائه کردند.
وی با اشاره به حضور کاروان سلامت در روستای سیلاب سلماس نیز، گفت: در این کاروان پنج پزشک متخصص،عمومی و داندانپزشک، داروساز، یک روانشناس، 2 پرستار، یک ماما و 2 کارشناس بهداشت محیط حضور داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین یک تیم تشکیل یافته از پزشک عمومی، متخصص زنان و مامایی، کارشناس تغذیه، روانشناس، پرستار، کارشناس بهداشت و نسخه پیچ در سه روستای شهرستان اشنویه حضور یافتند.
رهبر سوره بیان کرد: روستاییان از خدمات درمان رایگان، تست فشار و قند خون، کلاس های آموزش روانشناسی، استفاده از تغذیه مناسب و نوع روغن ها و سبزیجات بهره مند شدند.
وی با اشاره به حضور کاروان سلامت در روستای بهلول آباد پلدشت اضافه کرد: در ادامه حضور کاروان های سلامت در روستاهای محروم استان و خدمات رسانی به اهالی منطقه، کاروان سلامت شهرستان پلدشت با یک پزشک عمومی، 2 پرستار و یک کارشناس بهداشت محیط در روستای بهلول آباد حضور یافت.
وی اعلام کرد: این کاروان های به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه های خود را آغاز کردند و این روند تا پایان دهه فجر ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا یکهزار و 280 امدادگر در سطح آذربایجان غربی فعالیت می کنند که 350 نفر از امدادگران زن و 930 نفر از آنان مرد هستند.
جمعیت هلال احمر با اعزام تیم پزشکی و درمانی خود برای کمک به بهبود سطح سلامت محرومان جامعه در روستاهای کم برخوردار طرح کاروان سلامت را اجرا می کند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.