عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهاباد افزود: خودکفایی خانواده ها با ایجاد اشتغال برای افراد توانمند اولویت کاری این نهاد در دولت است تا از این طریق خانواده ها از پوشش کمیته امداد خارج و از نظر اقتصادی مستقل شوند.
وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم ترین اهدافی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان در پیش گرفته است، ادامه داد: امسال سه هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.
سهندی اضافه کرد: برای ایجاد این تعداد شغل در میان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، 660 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص و پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش از طریق آموزش های فنی و حرفه ای از دیگر برنامه های این نهاد است که در این راستا امسال چهار هزار و 300 نفر در قالب 150 حرفه کاربردی آموزش دیده اند.
سهندی همچنین بیان کرد: امسال 500 واحد مسکن مددجویی با 210 میلیارد ریال اعتبار تا آخر سال برای افراد نیازمند تحت پوشش آماده خواهد شد که 120 واحد از آن در دهه فجر تحویل صاحبان آنان داده شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 128 هزار و 799 نیازمند در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد بوده و از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل (ره) برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.