به گزارش ایرنا «سیده زهرا موسوی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح که در پارک «گللر باغی» ارومیه برگزار شد، گفت: این طرح با هدف افزایش میزان شادابی، بالا بردن انگیزه و سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه ایجاد شده است زیرا ورزش پیاده روی به عنوان یکی از کم هزینه ترین رشته های ورزشی به شمار می رود.
وی بیان کرد: ورزش و پیاده روی تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد قلب و عروق، افزایش کیفیت زندگی و طول عمر مفید و ارتقای شادابی و کاهش استرس روزانه دارد و این طرح بستری فراهم کرده است تا انگیزه افراد برای روی آوردن به ورزش پیاده روی افزایش یابد.
سرپرست معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: این طرح نرم افزاری با عنوان «برخیز و همراه گام» طراحی شده و قابل نصب بر روی گوشی های اندروید است و افراد می‌توانند با خرید و نصب این نرم افزار از مسافت‌های طی شده و چربی سوزی در حین انجام تحرک جسمانی مطلع شوند.
عبدالله چمن گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: پیاده روی و انجام حرکت های ورزش همگانی در پارک ها به عنوان ورزشی پاک و کم هزینه در راس برنامه های طرح «پارک گام» قرار دارد و یکی از اولویت های مهم این اداره کل به شمار می رود.
به گزارش ایرنا طرح ملی «پارک‌ گام» در ارومیه با حضور سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان رونمایی و مشابه آن از طریق ویدئوکنفرانس در شهرهای خوی و میاندوآب افتتاح شد.
کلنگ زنی سالن ورزشی سرپوشیده و فضای روباز روستای «بالو» ارومیه، بهره برداری از خانه پرتاب های دو ومیدانی استان، افتتاح خانه کاراته ارومیه و بهره برداری از فضای روباز و طرح پارک گام مجموعه ورزشی روستای ریحان آباد ارومیه و برگزاری جلسه مشترک نایب رییسان هیات های ورزشی، مسوولان و کارشناسان ورزش بانوان استان در سالن جلسات خانه جوان ارومیه از دیگر برنامه های این سفر است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.