رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 28 هزار تن نهاده دامی با ارز دولتی توسط واحدهای مرغداری استان خریداری شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، رسول جلیلی در جمع خبرنگاران  افزود: ساماندهی بازار گوشت استان به ویژه گوشت مرغ در اولویت است و تامین و افزایش ذخیره نهاده ها برای واحد های  مرغداری جزو اقدامات در دست اجرا به این منظور به شمار می رود.

جلیلی با بیان اینکه ساماندهی تامین و توزیع کالاهای یارانه ای بخش کشاورزی استان به منظور ایجاد تعادل در بازار باید در اولویت قرار گیرد ادامه داد: با توجه به اینکه یک سری از کالاهای اساسی بخش کشاورزی با ارز یارانه ای تامین می شود لازم است تدابیری اندیشیده شود تا این محصولات به قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان در شهرها و روستاها برسد و جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شود.

وی یادآور شد: ارزهای تخصیص داده شده به بحث تامین نهاده های دامی باید به درستی کنترل و هزینه شود و همه مسئولان ذیربط در این زمینه باید دست در دست هم داده و تلاش کنند زنجیره تولید، توریع و مصرف به درستی شکل گیرد.

جلیلی تاکید کرد: طبق آمار موجود از رصد و پایش توزیع کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی ، تا کنون  28 هزار و 484 تن نهاده دامی توسط واحدهای مرغداری استان با ارز دولتی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توسعه دامداری های بزرگ مقیاس و صنعتی تاکید کرد: به منظور کاهش وابستگی به کشورهای خارجی برای تامین نهاده های دامی، کشاورزان کشت محصولات کم آب بر از قبیل ذرت، سویا و جو را به جای کشت محصولات پر آب بر جایگزین کنند و توسعه دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.