جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی، یکهزار و 195 تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که این رقم در حال حاضر به چهار هزار و 618 مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین تعداد بیمارستان ها در آذربایجان غربی 2.6 برابر شده و از 12 واحد به 32 واحد رسیده است.
وی میزان رشد تعداد پزشکان در آذربایجان غربی را طی 40 سال گذشته قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: در حالی که اوایل انقلاب بخش قابل توجهی از پزشکان مقیم در استان از کشورهای دیگر از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا بود، در حال حاضر شاهد بومی بودن قریب به اتفاق پزشکان در استان هستیم و حتی تعدادی از پزشکان نیز در دیگر استان ها و کشورها مشغول به کار هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد پزشکان حال حاضر استان حدود 10 برابر ابتدای انقلاب است و از 299 نفر به بیش از 2 هزار و 900 نفر رسید که رقمی بسیار خوب محسوب می شود.
آقازاده از 23 برابر شدن تعداد آزمایشگاه ها و 22 برابر شدن تعداد مراکز تصویربرداری طی 40 سال گذشته در استان خبر داد و گفت: این مراکز به ترتیب از هشت به 182 مورد و از 4 به 88 مورد رسیده است.
به گزارش ایرنا، امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که در این مدت شاخصه های مختلف در کشور و آذربایجان غربی رشد جهشی یافته است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.