رئیس سازمان صنعت، معدن و تجات آذربایجان غربی از فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از 100 هزارو 900 نفر در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر صادق اسکندری در جمع خبرنگاران گفت: در سالجاری با ثبت صادرات بیش از یک میلیارد تومان از گمرکات خود استان، رکود صادرات استان شکسته شد.

وی افزود: بیش از 60 درصد کالاهای صادراتی این استان در حوزه صنعت و محصولات فراوری شده بوده است.

اسکندری با اشاره به اینکه 12 هزار شغل در دو سال گذشته در این استان ایجاد یا ثبت شده است. ادامه داد: در سال جاری160 طرح  وارد مدار تولید شده و 162 طرح نیز پروانه تولید دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار پروانه کسب صنعتی در استان صادر شده است، تاکید کرد: در سال گذشته 560 میلیارد تومان از محل صندوق اشتغال پایدار به متقاضیان وام پرداخت شده و در سال جاری تاکنون 230 میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

اسکندری ادامه داد: با سیاست های دولت، آذربایجان غربی به ذلیل شرایط جغرافیایی در ریل تولید و توسعه صنعت حرکت خوبی داشته است.

وی در خصوص پروژه های افتتاح شده سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: طی سالجاری 463 جواز تاسیس و 161 واحد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 27 هزار و 382 میلیارد ریال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده که از طریق یک هزارو 769 نفر اشتغال زایی در سراسر استان ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.