به گزارش ایرنا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز سه شنبه در این همایش گفت: 190 کودک و نوجوان با ارسال 177 اثر در این همایش شرکت کردند که از این بین 150 اثر مربوط به اعضای کانون و آثار دیگر توسط عموم شهروندان خلق شده است.
جواد زاهدی با اشاره به اینکه مطالعه، تحقیق میدانی و دیدار با خانواده شهدا توسط شرکت کنندگان از جمله مراحل پیش نیاز برای خلق این آثار بود، افزود: این آثار فرهنگی و ادبی در قالب های مختلفی چون عکاسی، نقاشی، شعر، داستان، قصه گویی، فیلم و مستند به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.
وی اضافه کرد: 18 نفر از شرکت کنندگان در این همایش برگزیده شدند و همچنین 9 اثر شایسته تقدیر شناخته شد.
وی اعلام کرد: آثار این همایش در مدارس شهرهای مختلف آذربایجان غربی در معرض دید دانش آموزان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از مهم ترین اهداف همایش کبوتر کوچه ما به شمار می رود، بیان کرد: ادای دین به شهدا و ثبت آثار و ایثار این وطن دوستان با روش های ابتکاری از دیگر اهداف این همایش محسوب می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز گفت: برگزاری همایش کبوتر کوچه ما تلاشی در راستای ماندگاری رمز و رازهای انقلاب اسلامی است.
مهدی فعال افزود: این همایش زمینه آشنایی کودکان و نوجوان را که با دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی از نزدیک آشنا نبودند، فراهم می کند.
به گزارش ایرنا در حاشیه چهارمین همایش کبوتر کوچه ما آثار تجسمی کودکان و نوجوان در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در قالب 40 نوع برنامه در طول سال به صورت خلاقانه اجرا می شود؛ «کبوتر کوچه ما» طرحی ابتکاری در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت است که با برانگیختن حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان نسبت به 12 هزار شهید این استان و به ویژه شهید هر محله شکل گرفته است.
این همایش ذهن های جستجوگر اعضای کودک و نوجوان را برای تحقیق درباره شهید محله خود به چالش کشیده و روایت هایی خلاقانه از پرواز کبوترانه کوچه آنان بوده است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.