رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هدف برگزاری این نمایشگاه است، گفت: اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی، نمایش توانمندی های بانوان شهرستان در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، حمایت از مشاغل خانگی و نوآوری و رقابت در این حوزه از اهداف مدنظر است.
عزیز میرزایی اضافه کرد: این نمایشگاه در 12 غرفه در رشته های حکاکی روی فلز، چرم دوزی، منبت چوپ، رودوزی های الحاقی، طراحی روی سفال، نگارگری، غرفه سوغاتی های شهرستان برپا شده است.
وی بیان کرد: این نمایشگاه از 12 تا 22 بهمن ماه در محل نگارخانه ساختمان قدیم شهرداری در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید و خرید عموم مردم دایر است.
وی در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به صنعتگران فعال حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوی بیان کرد: از اول سال تاکنون 2 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای فعالان این حوزه ارائه شده است که بیش از 90 درصد گیرندگان آن را بانوان شهرستان تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، به سبب وجود آثار باستانی و تاریخی و سابقه تاریخی و تمدنی صنایع دستی در خوی، آثار فعالین این صنعت از قدیم الایام مورد توجه در سطح استان و کشور بوده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.