به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل واگذاری انشعاب گاز به چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان، آسفالت معابر عمومی 2 روستا و طرح هادی 40 روستای این شهرستان است.
فرماندار تکاب در آیین آغاز اجرای عملیات علمک گذاری گاز در روستای عربشاه گروس گفت: با اجرای این طرح 300 خانوار در روستاهای عربشاه گروس، آسمان بلاغی، فیض آباد و چهارقلعه از انشعاب گاز خانگی بهره مند خواهند شد.
علی مکرمی با بیان اینکه برای علمک گذاری در این چهار روستا یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، افزود: گازرسانی به روستاها و مناطق محروم از بزرگترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی است به طوریکه هم اینک 22 روستای تکاب گازرسانی شده و 2 هزار و 550 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
فرماندار تکاب ادامه داد: گازرسانی به 38 روستای تکاب در حال اجراست که تا پایان امسال عملیات اجرایی آنها به پایان خواهد رسید و پیش بینی شده است تا پایان سال آینده بیش از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تکاب از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.
به همین مناسبت طرح آسفالت معابر عمومی 2 روستای دورباش و سبیل و طرح هادی 40 روستای بخش مرکزی این شهرستان نیز افتتاح شد.
بخشدار مرکزی تکاب در آیین بهره برداری از این طرح های عمرانی در روستای سبیل گفت: برای آسفالت معابر عمومی و خیابان های روستاهای سبیل و دورباش به طول هفت کیلومتر بیش از 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بنیاد مسکن هزینه شده است.
ابوالفضل بدخشی بیان کرد: برای ساماندهی و آسفالت معابر این روستاها بیش از 31 هزار مترمربع آسفالت ریزی با مصرف 212 تن قیر انجام شده است.
بخشدار مرکزی تکاب اضافه کرد: طرح آسفالت ریزی 4 روستای این بخش نیز در مرحله پیمان سپاری قرار داشته و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز خواهد شد.
بدخشی ادامه داد: طرح هادی در 40 روستای بخش مرکزی در تکاب به طول 40 کیلومتر شامل مسیرگشایی، جدول گذاری، ساماندهی خیابان ها و معابر عمومی است که برای اجرای آنها بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
بدخشی گفت: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 3 هزار و 500 خانوار روستایی از امکانات زیربنایی مناسب بهره مند شدند.
بخشدار مرکزی تکاب افزود: به برکت انقلاب اسلامی چهره روستاهای تکاب متحول شده و در 2 سال گذشته نیز اقدامات و طرح های عمرانی و زیرساختی مناسبی در روستاهای دورافتاده این شهرستان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، 45 طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی با 81 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تکاب به بهره برداری می رسد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 36 هزار نفر از جمعیت آن در 90 روستا سکونت دارند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.