ایرج موفق روز دوشنبه در حاشیه افتتاح 13 واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی کشور در سال جاری اختصاص یافته است و موجب حفظ سطح فعلی تولید و اشتغال می شود.
وی ادامه داد: تولید کنندگانی که با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند، می توانند از این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد بهره مند شوند.
وی بیان کرد: تمام اختیارات وزارتخانه از ثبت سفارش تا تخصیص ارز دولتی به استان ها واگذار شده تا تولید کننده در اسرع وقت نیاز خود را مطرح و مشکل را برطرف کند.
وی اضافه کرد: آمار تولید و صادرات آذربایجان غربی نشان می دهد که این استان رشد چشمگیری را داشته به ظوری که با یک میلیارد دلار صادرات در 10 ماهه گذشته عملکرد قابل قبولی را دارد.
مسوول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط فعلی آذربایجان غربی با وجود محدودیت های موجود، برای جذب سرمایه گذار بسیار خوب و قابل توجه است.
موفق، با اشاره به طرح های افتتاحی دهه فجر وزرات صنعت در کشور ادامه داد: 210 طرح صنعتی و تولیدی همزمان با ایام دهه فجر در کشور به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: 375 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری این طرح هاست و با بهره برداری از این طرح ها برای 25 هزار نفر اشتغال زایی می شود.
به گزارش ایرنا 13 واحد تولیدی و صنعتی با یکهزار و 280 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای 460 نفر در ارومیه به بهره برداری رسید.
ایام الله دهه فجر از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده است و با افتتاح و کلنگ زنی طرح های متعدد در آذربایجان غربی تا 22 بهمن ماه جاری ادامه می یابد؛ امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.
2 هزار و 265 واحد تولیدی صنعتی در این استان وجود دارد که با سرمایه گذاری بالغ بر 51 هزار و 977 میلیارد ریال برای 57 هزار و 918 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.