به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در یادواره شهدای بوکان اظهار داشت: قدرت ایران اسلامی در مبارزه با دشمنان و استکبار جهانی سرآمد همه قدرت هاست به طوری که این قدرت به محور مقاومت جهان اسلام تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: اگر یاد شهدا و ادامه دادن راه آنها سرمشق زندگی همه مردم و مسوولان باشد، این انقلاب و کشور با قدرت و صلابت ماندگار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بالاتر از شهادت در نزد خداوند جایگاهی نیست، بیان کرد: شهید باخدا معامله و در راه حفظ دین خدا جانش را فدا می‌کنند و این بهترین تجارت در نزد خداوند متعال به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و آرزوی شهادت طلبی باید در میان همه ما زنده باشد، افزود: شهدا برای تثبیت انقلاب و نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند بنابراین راه آنان باید به خوبی و با صلابت ادامه پیدا کند.
امام جمعه ارومیه در مورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) گفت: طبق فرمایش امام راحل، این نور انقلاب در طول 40سال گذشته به اقصی نقاط جهان صادر شد.
وی به توطئه اخیر دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین مساله ای که دشمنان در حال حاضر تبلیغ می کنند و بر آن تاکید دارند، ناکارآمد نشان دادن نظام به ویژه در بخش اقتصادی است.
وی گفت: با همدلی و همفکری مردم و مسوولان می توان بر مشکلات اقتصادی فایق شد و مشکلات اقتصادی را مانند دیگر مشکلات 40 سال گذشته رفع کرد.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم گفت: اتحاد و همدلی مردم باعث پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی شد و این اتحاد و همدلی نیز تاکنون نظام را از دسیسه های دشمنان حفظ کرده است.
ماموستا ملاعباس احمدی با تقدیر از حضور در صحنه اقشار مختلف مردم افزود: مردم ما تاکنون همگام با مسوولان در صحنه های مختلف حضور داشته و از ارزش های انقلاب با تمام توان حراست و پاسداری کرده اند که جای قدردانی دارد.
وی اظهار داشت: وحدت و انسجام بین مردم و مسوولان باعث خواهد شد که مشکلات کنونی نیز حل شده و انقلاب از این پیچ نیز به سلامت عبور کند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از چهار خانواده شاخص شهرستان از جمله شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت تجلیل شد.
در پایان این مراسم امام جمعه ارومیه با 'محی الدین حسین زاده' جانباز 65 درصدی این شهرستان نیز دیدار و از وی دلجویی کرد.
بوکان تاکنون 374 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.