حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در دیدار خانواده شهید 'سرگون آکوپانس' افزود: 230 هزار نفر از بهترین افراد مملکت از موقعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود چشم پوشی کرده و در راه دفاع از وطن به شهادت رسیدند تا کشور را از گزند دشمنان محفوظ نگه دارند.
وی به جایگاه شهدا در قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: طبق فرموده قرآن کریم آنانکه درراه خدا کشته می شوند، مرده نیستند بلکه زنده و پاینده اند و همچنین بهشت هشت باب دارد که یکی از آنها باب شهادت است.
رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز دراین دیدار اظهار داشت: شهدای جامعه آشوری به منظور دفاع از شرف و ناموس کشور خود در کنار برادران مسلمان خود قرار گرفته و در راه دفاع از وطن مبارزه کرده و به شهادت رسیدند.
استانلی سیمونز افزود: شهدای آشوری با تمام توان و قوا به میدان آمده و با تمام دارایی و توان خود مبارزه کردند تا سرزمین خود را از دست جباران نجات دهند.
وی اظهار داشت: ما ایرانی هستیم و از تمام حقوق شهروندی دراین مملکت برخورداربوده و هستیم.
مهدی فعال رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و جامعه اقلیت های دینی با توجه به میزان جمعیت خود سهم قابل توجهی در دفاع از وطن و شکل گیری انقلاب داشته است.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم اظهار داشت: ما جزو پرافتخارترین اقوامی هستیم که در ایران زندگی می کنیم و هیچگاه خود را جدای از جامعه ایرانی ندانسته ایم.
داریاووش عزیزیان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب به جایگاه عدد 40 اشاره کرد و گفت: عدد 40 در بین تمام ادیان الهی از قداست خاصی برخوردار است چنانکه حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت محمد (ص) پس از گذراندن دوره 40 ساله به مرحله تکامل و نبوت رسیدند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از طی مسیری طولانی به 40 سالگی یعنی مرحله تکامل و بلوغ دست یافته است.
به گزارش ایرنا، همزمان با 15 بهمن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی و اقلیت های دینی در منزل شهیدان سرگون آکوپانس و ساکو مجنویانس حضوریافتند.
شهید 'سرگون آکویانس' از اقلیتهای دینی بود و به سال 1344 در روستای گوگ تپه از توابع شهرستان ارومیه متولد شد. ایشان تا کلاس پنجم ابتدایی در همان روستا، یعنی زادگاهش گوگ تپه، مشغول به تحصیل شد و بعد از آن ترک تحصیل کرد و به شغل شاگرد مکانیکی پرداخت، تا از این راه به پدرش کمک کند. ایشان سپس به وظیفه ملی و میهنی خود عمل کرد و لباس مقدس سربازی را در راه دین و میهن به تن کرد و سرانجام در تاریخ 1364/11/8 در راه دفاع از میهن و ادای وظیفه ملی و دینی، در بمباران هواپیماهای رژیم بعثی مجروح و در بیمارستان دکتر شریعتی تهران شهید شد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.