رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید۳۰ درصدی سهم کل عسل کشور در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول جلیلی در نشست خبری به خبرنگاران، گفت: همزمان با دهه فجر ۶۵ پروژه در حوزه تولیدات دامی،۹۳ پروژه در حوزه مدیریت آب و خاک، ۱۴ پروژه در حوزه بهبود تولیدات گیاهی و زراعت، ۹ پروژه حوزه مدیریت امور اراضی، سه پروژه در بخش حوزه مدیریت شیلات،۱۲ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و هشت پروژه در حوزه تعاون با اعتبار ۳۰۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه همچنین در این دهه پنج  پروژه قابل کلنگ زنی با سرمایه گذاری با بیش از ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود اضافه کرد: استان هم اکنون ۶.۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را تامین می‌کند در برخی محصولات از جمله سیب با تولید۳۰ درصد، چغندرقند ۲۸، رتبه اول تولید عسل جزو استان شاخص به شمار می رود.

وی با بیان اینکه استان در بخش تولید عسل در کشور رتبه اول را دارا است اضافه کرد: میزان تولید عسل در سال ۵۷ بیش از ۹۷۲ تن بوده است در حالی که این میزان در سال ۹۷ به بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ابراز کرد: در تولید عسل نیز بیش از ۲۲.۵ درصد از گذشته تا به امروز افزایش تولید را شاهد هستیم، اما تاکنون نتوانسته‌ایم این توانایی را در کل کشور شناسنامه‌دار کنیم و باید با تدابیر لازم بتوانیم عسل استان را در کشور تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان، تولید گوشت قرمز و شیر است ادامه داد: متاسفانه در حوزه دامداری صنعتی توفیق چندانی حاصل نشده و ۸۰ درصد تولید شیر در دامداری‌های سنتی انجام می‌شود بنابراین باید تلاش شود که به سمت دامداری صنعتی حرکت کنیم.

جلیلی، با اشاره به عدم وارد کردن سیب به استان ادامه داد: تولید سیب در استان در سال جاری۷۵۰ هزار تن بوده و هیچوقت نیازی به واردات نبوده است، سیب استان ما قیمتش افزایش یافته و این مورد به نفع کشاورزان است، برای حل مشکل سیب استان نیز با راه اندازی بازارچه‌های خرید و فروش از انباشت سیب در کنار جاده‌ها جلوگیری می‌شود.

 
 
 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.