مهین منافی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم به ویژه متوسطه دوم از خدمات رایگان این پژوهش سراها بهره مند می شوند و رشته های آزمایشگاهی، رباتیک، نانو و بایو تکنولوژی از مهمترین بخش های آموزشی پژوهش سراهای استان است.
وی با بیان اینکه پرورش دانش آموزان محقق و کاوشگر از اهداف اساسی تعلیم و تربیت است و معلمان در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند، گفت: مدیران و معلمان باید متعالی بوده و اهداف متعالی داشته باشند زیرا هدایت دانش آموزان و شکوفایی استعداد آنان نیازمند معلمان و مدیرانی آگاه و با دانش بسیار است.
وی اضافه کرد: برای تربیت 594 هزار دانش آموز و شکوفایی و تقویت آنان، شناسایی استعدادها لازم است و فعال شدن انجمن های علمی توسط معلمان و معاونان پیش نیاز این کار است.
وی ادامه داد: با نگاهی به رویکردهای جدید کتاب های درسی فعالیت های خارج از مدرسه جایگزین مشق شب شده است تا بتوان کودکان را کاوشگر تربیت کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش و پرورش خواهان تربیت کودکانی پرسشگر بوده و در این راستا جشنواره های متعددی برای دانش آموزان تعریف شده است.
منافی با بیان اینکه براساس تعریف یونسکو سواد یعنی توانایی تغییر و افزایش سواد باید منجر به تغییر شود، گفت: از معلمان و معاونان مدارس انتظار می رود در راستای تقویت و تشکیل انجمن های علمی تلاش داشته باشند و در این راستا دانش آموزان را به مطالعه و پژوهش تشویق کنند.
به گزارش ایرنا تشویق دانش آموزان به مطالعه و تحقیق، تسریع در روند دستیابی آنان به نتایج تحقیقات و پژوهش های علمی و فن آوارنه، تقویت بنیه علمی دانش آموزان، کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف فعالیت این پژوهش سراها می باشد.
آذربایجان غربی دارای 24 منطقه آموزشی و 594 هزار نفر دانش آموز است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.