به گزارش ایرنا، سومین روز از دهه مبارک فجر در چهلمین طلیعه انقلاب اسلامی که به نام انقلاب اسلامی، 40 سال اعتماد به نفس ملی، خودباوری و پیشرفت علمی نامگذاری شده است با افتتاح 288 طرح عمرانی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی و خدماتی همراه بود.
مهمترین آیین روز سوم دهه مبارک فجر امسال افتتاح 204 طرح کشاورزی، شیلات و آب و خاک با حضور محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی بود که طی آن چهار هزار و 350 میلیارد ریال طرح به بهره برداری رسید.
از آنجایی که آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلات است افتتاح طرح های کشاورزی با اشتغالزایی بیش از صدها نفر اهمیت بسیار زیادی در توسعه استان دارد.
در این آیین همچنین پنج طرح کشاورزی کلنگ زنی شد که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
علاوه بر آن طرح های عمرانی و خدماتی، ورزشی، برق رسانی، آبخیزداری، تولیدی، مسکن مددجویی در شهرستان های پیرانشهر، اشنویه، میاندوآب، چالدران، ارومیه، مهاباد، شوط، بوکان، نقده، ماکو، تکاب و خوی به بهره برداری رسید که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها حدود 278 میلیارد ریال بود.
افتتاح 15 طرح عمرانی و خدماتی در شوط با اعتبار نزدیک به هشت میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی در دهه مبارک فجر بود که شامل مسکن مددجویی و ساماندهی خیابان تختی بود.
همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، 24 طرح مسکن مددجویان بهزیستی در هفت شهر ارومیه، بوکان، شوط، مهاباد، اشنویه، سلماس و پیرانشهر تحویل نیازمندان شد که اعتبار اجرای این پروژه ها 2.4 میلیارد ریال بود.
در این روز همچنین پنج واحد تولیدی با اعتبار بیش از 75 میلیارد ریال در سه شهرستان نقده، تکاب و خوی به بهره برداری رسید.
از جمله این واحدها می توان به واحد تولید شن و ماسه و تولید فرش دستباف ارگانیک در تکاب، واحد تولیدی خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی خوی و واحد تولیدی چیپس میوه و شیشه دوجداره در نقده اشاره کرد.
بهره برداری از سه پروژه فرهنگی، درمانی و خدماتی با صرف 80 میلیارد ریال در میاندوآب، سه طرح خدماتی در شهر خلیفان مهاباد با 6 میلیارد و 135 میلیون ریال، 11 سد بزرگ آبخیزداری در چالدران با 30 میلیارد ریال، 10 طرح عمرانی و فرهنگی در میاندوآب با 22 میلیارد و 500 میلیون ریال ، 11 طرح برق رسانی در اشنویه با هفت میلیارد و 497 میلیون ریال، چهار طرح تولیدی و عمرانی در بخش مرکزی پیرانشهر با 13 میلیارد و 570 میلیون ریال، سه طرح عمرانی و خدماتی در مهاباد با 27 میلیارد ریال و سد ملاتی آبخیزداری ماکو با یک میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه های افتتاحی سومین روز از چهلمین بهار انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی بود.
علاوه بر طرح های افتتاحی، کلنگ احداث عملیات توسعه و بازسازی موزه باستان شناسی میاندوآب در زمینی به مساحت یکهزار و 300 مترمربع و با برآورد اعتبار 40 میلیارد ریال و احداث کتابخانه عمومی تکاب با چهار میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد.
همچنین نمایشگاه نقاشی در تکاب، نمایشگاه گروهی خوشنویسی در بوکان، نمایشگاه عکس های انقلاب در فرودگاه ارومیه، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و توانمندی های زنان انقلابی در شهرستان های چالدران، سردشت و پلدشت و نمایش روزهای بی قوام در مجتمع فرهنگی هنری از دیگر افتتاحی های روز سوم دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی بود.
به گفته استاندار آذربایجان غربی در دهه فجر امسال بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در این استان به بهره برداری می رسد.
برنامه های ویژه دهه مبارک فجر امسال از جمعه گذشته آغاز شده و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.