مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: ایام الله دهه فجر زمان خوبی برای تبیین جایگاه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی شهلا تاجفر در نشست خبری به مناسبت تبیین برنامه های امور بانوان استانداری آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: باید از ایام الله دهه فجر برای تبیین و نشان دادن جایگاه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

تاجفر با اشاره به اینکه چهل سالگی در فرهنگ  و باور های دینی ما جایگاه خاصی دارد و نوعی بلوغ محسوب می شود تصریح کرد: با قرار گرفتن انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی خود دشمن تمامی طرح های خود را برای ایجاد ناامیدی  و یاس مردم نسبت به رهبر وانقلاب به کار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه تبیین دستاوردهای نظام نباید مختص به دهه فجر باشد اظهار کرد: باید در هر زمانی با ارائه دستاوردهای انقلاب به نسل جوان تمامی نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: انقلاب ثمره خون زنان و مردان از خود گذشته است و در هیچ جای دنیا انقلابی همچون انقلاب اسلامی رخ نداده که زنان و مردان 40 سال با اتحاد در کنار هم زندگی کنند.

تاجفر در خصوص دستاورد های  انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده خاطر نشان کرد: رفع محدودیت های پذیرش دانشجویان دختر در برخی رشته های پزشکی، نامگذاری 25 ذیحجه به نام روز زن و مادر، تبیین سیاست های ارتقای مشارکت زنان در امور اجتماعی ، سیاست های امور بین الملل زنان، ایجاد رشته مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه ها، سیاست های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی، حق برخورداری زنان از آموزش های حقوقی، حق تصدی زنان  در مشاغل حقوقی و قضایی مطابق قانون از جمله  هزاران دستاورد ها و اقدامات انقلاب نسبت به حوزه زنان و خانواده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی،عشایری و شهری استان با هدف عرضه و فروش محصولات و صنایع دستی بانوان 8 لغایت13 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های ارومیه در پارک جنگلی برگزار خواهد شد.

تاجفر افزود: نشست با زنان کارآفرین، بازدید از طرح های کار آفرینان زن، برگزاری مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف و برگزاری نخستین همایش زن  و حماسه دفاع مقدس از جمله برنامه های امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.