به گزارش ایرنا، در این اقدام نمادین که روز یکشنبه در قالب یک اردوی آموزشی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار شد جمعی از دانش آموزان روستاهای همجوار تالاب بین المللی کانی برازان و دوستداران محیط زیست اقدام به پاکسازی محیط اطراف این تالاب کردند.
در این برنامه زیست محیطی همچنین دانش آموزان از نقاط مختلف این تالاب بازدید کرده و با استقرار در برج پرنده نگری آن از پرندگان ساکن در این پهنه آبی نیز دیدن کردند.
به گزارش ایرنا تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد که نخستین سایت پرنده نگری کشور نیز محسوب می شود با وسعتی افزون بر 910 هکتار یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمالغرب کشور به شمار می رود.
بر اساس آخرین بررسی ها تعداد 75 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به 11 خانواده در این تالاب شناسایی شده است که در صورت اضافه کردن گونه های خشکی زی، این تعداد به بیش از 180 گونه خواهد رسید و همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می سازد.
از گونه های مهم پرندگان این تالاب می توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.
در شهرستان مهاباد علاوه بر تالاب بین المللی کانی برازان، تالاب های دایمی «حسن خان» و «قوپی باباعلی» و تالاب های فصلی دیگری از جمله «گروس»، «داشخانه» و «قره قشلاق» نیز وجود دارد.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.