سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مرز سرو ارومیه با اشاره به اینکه در سال جاری سه نشست در سطح ملی با فرماندهان مرزبانی ترکیه برگزار شده، بیان کرد: این نشست ها تعامل مرزبانان درجه یک و 2 ترکیه با مرزبانان ایران را ارتقا داد.
وی ادامه داد: امروز چهارمین دوره از این نشست ها با هدف بررسی چگونگی اجرای توافق ها و مصوبه های جلسه های گذشته در خاک ترکیه برگزار می شود.
وی بیان کرد: مدیریت مشترک مرزها، ارزیابی و مدیریت میدانی در مرز، کنترل قاچاق و ترددهای غیرمجاز و برخورد با مخلان امنیت و آسایش منطقه از اهداف برگزاری این نشست هاست.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کسب رضایت مرزنشینان و مردم هر دو کشور در اولویت نتایج این نشست هاست، بیان کرد: این نشست ها باید در سطح مرزبانان درجه یک و 2 هر دو کشور پیگیری شود.
به گزارش ایرنا ایران و ترکیه 566 کیلومتر مرز مشترک دارد و آذربایجان غربی از ایران با استان های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از ترکیه هم مرز است.
بخش اعظمی از مرزهای ایران و ترکیه را مناطق کوهستانی و سخت گذر تشکیل می دهد و شرایط جغرافیایی دو طرف مرز امکان تردد در مرز را به خصوص در ماه های سرد سال محدود می کند.
دولت ترکیه در راستای طرح دیوارکشی تمامی مرزهای زمینی خود در حال احداث دیوار امنیتی 144 کیلومتری در شمال مرزهای خود با ایران بوده و قرار است در جنوب مرزهای خود با ایران در حد فاصل «دولایلی تپه» مرز «اسندره» شهرستان «یوکسک اوا» از توابع استان حکاری ترکیه نیز دیواری به طول 43 کیلومتر احداث کند.
9918 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.