اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از خروج این موج بارشی، جریانات شمالی و هوای سرد استان را فرا می گیرد و به طور میانگین دمای هوا را 6 تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: موج بارشی ضعیفی که هم اکنون در استان فعال است به تدریج از اواخر امروز استان را ترک می کند و از فردا /دوشنبه/ شاهد جوی آرام و پایدار خواهیم بود.
محمدپور در خصوص میزان بارش های 24 ساعت گذشته در استان نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در پیرانشهر با 18.4 میلی متر ثبت شده و بارش ها در سردشت 4.9 میلی متر و مهاباد نیز 2.4 میلی متر بوده است.
رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 13 درجه سانتی گراد سردترین و مهاباد با دمای 10 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین منفی یک و مثبت 9 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین صفر و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.