رییس حوزه هنری آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه در فضای فرودگاهی است، افزود: 16 عکس از حضور پرشور مردم ارومیه در راهپیمایی های دوران پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه های مردم با رژیم طاغوت در این رویداد هنری با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرودگاه های استان در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
احد هوشمند با اشاره به اینکه نمایشگاه های عکس با موضوع انقلاب طی سال های قبل در نگارخانه حوزه هنری یا دانشگاه های استان برگزار می شد، افزود: به منظور آشنا کردن عموم مردم و به ویژه مخاطبان غیربومی از امسال استفاده از ظرفیت فضای فرودگاهی در صدر برنامه های برگزاری نمایشگاه های حوزه هنری قرار گرفت.
وی اضافه کرد: آشنا کردن قشر جوان با وقایع دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ارومیه و معرفی فعالیت های انقلابی مردم ارومیه برای مسافران داخلی و خارجی فرودگاه در قالب عکس، طی سال‌های 1356 و 1357 شمسی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه در فرودگاه ارومیه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه مسلحانه در آن کلید خورد و واقعه مسجد اعظم ارومیه در 2 بهمن 1357 یک درگیری و یک اتفاق ساده نبود بلکه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و به ویژه آذربایجان غربی به شمار می رود.
عکاسی از هنرهای محبوب و ریشه دار در آذربایجان غربی محسوب می شود و از پیشکسوتان این عرصه در استان می توان به یدالله آزادی طلب، سیف‌الله صمدیان، جواد پورصمد، اسفندیار اصغرخانی، احسان مهدیان و رومین محتشم اشاره کرد.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.