رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از احیا تالاب قره گل این شهرستان خبرداد.
 رحیم عبدالکریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: بارش های خوب پاییزی و تداوم آن در فصل زمستان در سطح این شهرستان موجب احیا و آبگیری مجدد تالاب قره گل این شهرستان شده است.  
وی سیلابی شدن سیمینه رود را در احیای دوباره تالاب موثر دانست و‌گفت:احیای مجدد این تالاب موجب ورود انواع پرندگان مهاجر و بومی طی روزهای اخیر به این تالاب شده است.
عبدالکریمی گفت: تالاب قره گل با مساحت 300 هکتار مساحت، در حاشیه محور مهاباد - بوکان واقع شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان بابیان اینکه تالاب قره گل که جزو تالابهای فصلی این شهرستان است اظهار کرد: این تالاب در فصول گرم سال خشک شده و هر ساله با پر آب شدن رودخانه سیمینه رود دوباره آبگیری و احیا می شود.
عبدالکریمی با بیان اینکه این تالاب یکی از مهمترین مناطق تخم گذاری و زادآوری پرندگان آبزی و کنار آبزی است  تصریح کرد: با احیای این تالاب فصلی در حال حاضر شاهد ورود پرندگانی مانند غازخاکستری، پلیکان، فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به این تالاب هستیم.
وی گفت: علاوه بر پرندگان آبزی، پرندگان کنارآبزی نیز از جمله حواصیل خاکستری و سفید نیز وارد این تالاب شده اند که این امر باعث خوشحالی مردم منطقه و کشاورزان شده است. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان با بیان اینکه در حال حاضر 2.5 میلیون متر مکعب در این تالاب وجود دارد، بیان کرد: عمق آب تالاب در قسمت غربی و بالا دست تالاب به یک متر و در قسمت شرقی و چسپیده به آب بند عمق آب به بیش از 2 متر رسیده است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.