به گزارش ایرنا، این طرح ها همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر امسال و در روز 13 بهمن که با نام 'انقلاب اسلامی، 40 سال مردم سالاری دینی، استقلال و آزادی' نامگذاری شده بود، با اعتباری بیش از 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید تا هزاران نفر از مردم استان از برکات آن بهره مند شوند.
نخستین مدرسه کودکان استثنایی «اوتیسم» آذربایجان غربی در ارومیه با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار به بهره برداری رسید که برای ساخت این مدرسه 15 میلیارد ریال هزینه شده که نصف آن توسط خیران پرداخت شده است و ظرفیت آموزش 50 دانش آموز را دارد.
مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک شماره یک ارومیه از دیگر طرح هایی بود که با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال با حضور پیمان آرامون، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افتتاح شد.
بهره برداری از 48 طرح آموزشی و ورزشی در آذربایجان غربی در قالب 245 کلاس درس و 2 باب سالن ورزشی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی از دیگر افتتاح های روز دوم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که از طریق ویدئو کنفرانس توسط استاندار با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال افتتاح شد.
پنج باب مدرسه نیز در دومین روز از دهه فجر در خوی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
همچنین 77 طرح عمرانی در بخش مرکزی سردشت در دهه فجر امسال با 20 میلیارد و 356 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد که شامل طرح هادی روستایی، معبرگشایی، ساخت کانال دفع آب های سطحی، ساخت سیل بند و دیوار حایل، بوستان های روستایی، احداث پل و کانال، شن ریزی معابر، زمین ورزشی و سنگ فرش معابر بود.
سه طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی در شوط همزمان با دهه فجر افتتاح شد که برای بهره برداری از این طرح ها بالغ بر 9 میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین کلنگ احداث سد آبخیزداری روستای سلیمان کندی این شهرستان نیز با ظرفیت پنج هزار متر مکعب و اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به زمین زده شد.
بهره برداری از هفت طرح کشاورزی در ماکو از دیگر افتتاح های این روز بود که شامل آبیاری تحت فشار /قطره ای/ روستاهای تیکه عجم، گجوت و باشکند، آبیاری تحت فشار /بارانی/ روستاهای میلان و غله زاغاسی، مرمت و لایروبی قنات روستای تیکمه کرد و پوشش بتنی کانال روستای هاسون است؛ چهار میلیارد و 200 میلیون ریال برای افتتاح این طرح ها هزینه شده است.
هشت طرح خدماتی و ورزشی در بوکان شامل طرح های گازرسانی و سالن ورزشی با 39 میلیارد و 560 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید و کلنگ عملیات اجرایی سالن سقف کوتاه منطقه امیرآباد این شهرستان نیز به زمین زده شد.
چهار واحد آموزشی در تکاب با 23 میلیارد ریال و یک باب مدرسه روستایی در اشنویه با پنج میلیارد ریال اعتبار از دیگر افتتاحی های دومین روز از چهلمین طلیعه انقلاب اسلامی در جنوب بود.
همچنین کلنگ احداث موزه بوکان با 40 میلیارد ریال، موسسه آموزش عالی سلامت بوکان با 200 میلیارد ریال و پارک 12 هزار متری پیرانشهر با 15 میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد.
علاوه بر این طرح های افتتاحی و کلنگ زنی شده نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایر در روستای کشمش تپه ماکو، نمایشگاه توانمندی های ادارات و واحدهای اقتصادی مهاباد، نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان شاهین دژی، نمایشگاه کتاب دهه فجر در مهاباد و نمایشگاه عکس و آثار انقلاب اسلامی اشنویه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گشایش یافت.
همچنین در روز دوم دهه فجر امسال، زنگ انقلاب در مدارس و مهدهای کودک آذربایجان غربی نواخته شد.
به گفته استاندار آذربایجان غربی در دهه فجر امسال بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در این استان به بهره برداری می رسد.
برنامه های ویژه دهه مبارک فجر امسال از جمعه گذشته آغاز شده و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.