محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از رسیدگی به این پرونده ها، متخلفان بخش احتکار کالا در استان به پرداخت 78 میلیارد و 593 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن هر یک از محتکران طبق رای شعب تعزیرات حکومتی به فروش کالای احتکار شده به قیمت کارشناسی محکوم شده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: برنج، روغن، پودرهای شوینده، پوشک بچه و لاستیک خودرو از جمله مهمترین کالاهای احتکاری در استان به شمار می رود.
وی از محکومیت 413 میلیون ریالی قاچاقچی انواع لوازم یدکی خودرو در میاندوآب خبر داد و گفت: این میزان جریمه برای قاچاق 840 قطعه انواع لوازم یدکی خودرو صادر شده است.
اقوامی افزود: همچنین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز میاندوآب از یک دستگاه خودرو 240 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و پرونده را به شعب تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.
وی ادامه داد: رییس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز میاندوآب متهم این پرونده را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 430 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، از اواسط امسال که موضوع افزایش قیمت کالاها در جامعه مطرح شد، عده ای سودجو اقدام به احتکار کالا کردند که توسط ماموران سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.