به گزارش ایرنا علی مکرمی روز شنبه در مراسم گلبانگ انقلاب اسلامی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در تکاب افزود: گازرسانی به مناطق محروم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و هم اینک 98 درصد جمعیت شهری تکاب از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 22 روستای این شهرستان به شبکه گاز خانگی متصل شده اند و عملیات گازرسانی به 38 روستا نیز در حال اجراست که تا پایان سال آینده 80 درصد روستاهای تکاب از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
فرماندار تکاب با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر هیچ مدرسه کانکسی در تکاب وجود ندارد، ادامه داد: در چهل سال گذشته 350 کلاس درس در این شهرستان ساخته شده که از این تعداد 120 باب با اعتبارات دولتی و 230 باب کلاس درس نیز با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است.
مکرمی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی پنج باب سالن ورزشی و 10 مرکز و خانه بهداشت روستایی در تکاب ساخته و سه واحد دانشگاهی نیز در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به آسفالت راه های دسترسی 60 درصد روستاهای تکاب گفت: هم اینک 163 اثر ملی در بخش میراث فرهنگی در تکاب وجود دارد و مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان نخستین اثر تاریخی کشور پس از انقلاب و چهارمین اثر ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
وی اظهار داشت: چهل سال پس از انقلاب اسلامی، پاسداری و حراست از دستاوردهای انقلاب وظیفه آحاد مردم و مسوولان است.
وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در مناطق دورافتاده و محروم از جمله تکاب چشمگیر بوده و امروز شاهد توسعه و تقویت زیرساخت ها در این شهرستان حتی در دورافتاده ترین روستاها هستیم.
وی گفت: حضور پرشور و حماسی مردم و مسوولان در راهپیمایی 22 بهمن امسال ندای صلابت و اقتدار چهل سالگی انقلاب اسلامی را به جهان مخابره خواهد کرد.
امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و خودباوری بخشید و موجب معرفی ایران به عنوان قدرت منطقه ای در جهان شد.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: احساس عزت و اعتماد به نفس و روحیه اقتدار ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و حرکت عظیم و ماندگار امام خمینی (ره) به دست آمده است.
وی با بیان اینکه امام الگویی بزرگ و ماندگار در تاریخ اسلام در عرصه ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار است، ادامه داد: ما امروز وظیفه داریم مسیری را که امام و شهدا ترسیم کرده اند با اتحاد و انسجام ادامه دهیم.
به گزارش ایرنا، آیین گلبانگ انقلاب اسلامی و نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور با حضور فرماندار و امام جمعه و جمعی از دانش آموزان در سالن اجتماعات معلم تکاب برگزار شد.
45 طرح عمرانی، بهداشتی، آموزشی با 81 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تکاب به بهره برداری می رسد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و 36 هزار نفر از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.