غلامعلی عظیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار حدود 15 درصد جمعیت عشایری آذربایجان غربی در این شهرستان ساکن هستند.
وی ادامه داد: یک میلیون و 28 هزار راس دام کوچک و بزرگ در اختیار عشایر شهرستان ارومیه بوده و با این حساب 327 هزار هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان ارومیه تحت پوشش عشایر ساکن این شهرستان است.
وی اضافه کرد: عشایر شهرستان ارومیه از نظر تعداد خانوار و جمعیت رتبه سوم استانی را بعد از شهرستان های ماکو و خوی دارا هستند.
وی با اشاره به اجرای روش پروار بندی صنعتی و نیمه صنعتی در بین عشایر شهرستان ارومیه گفت: در روش پرواربندی دام بدون نیاز به خروج از محل نگهداری خود ازعلوفه کشت شده خود کشاورز مصرف می کند.
مدیر امور عشایر ارومیه بیان کرد: جلوگیری از تخریب مراتع و بروز سیلاب و افزایش کیفیت محصولات تولیدی دام از فواید روش پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی است.
عظیم زاده ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
103 هزار و 927 نفر از جمعیت آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و یکهزار روستای این استان زندگی می کنند؛ از این تعداد 16 هزار و 734 نفر در ارومیه ساکن هستند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.