رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 2100 تن قارچ خوراکی طی سال جاری در استان تولید شده است.

رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: در سال جاری 2100 تن قارچ خوراکی در استان تولید شده که به دلیل ثابت بودن تعداد واحد های تولیدی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

جلیلی با اشاره به اینکه تولید کنندگان قارج خوراکی با توجه به تقاضای بازار، بیشتر قارچ دکمه ای و صدفی تولید می کنند تصریح کرد: بیشترین تولید قارچ استان در سال جاری در  ارومیه  و به مقدار هزارو 150 تن  بوده است.

وی خاطر نشان کرد: 12 واحد صنعتی فعال تولید قارچ خوراکی به ظرفیت 2 هزار و 750 تن در سال در استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 150 نفر به طور مستقیم در پرورش قارچ اشتغال دارند اظهار کرد: این آمار بجز آمار تولید قارچ در واحد های تولیدی خانگی است که از آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

جلیلی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تسهیلات ویژه ای را برای گسترش واحدهای تولید قارچ خوراکی در استان در نظر گرفته است تاکید کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث، تجهیز ،نوسازی و سرمایه در گردش به واحدهای پرورش قارچ خوراکی، صدور مجوز برای احداث واحد تولیدی قارچ خوراکی بدون  محدودیت سطح و ظرفیت تولید در صورت دارا بودن سایر شرایط لازم، از جمله اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به مسمومیت های ناشی از برداشت فصلی قارچ توسط برخی  افراد بومی ادامه داد: کمبودی در زمینه تولید این محصول در استان وجود ندارد و قارچ های عرضه شده در فروشگاه ها و مراکز معتبر سالم و هیچ گونه نگرانی ندارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.