نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت:  ۲۵ درصد حق منطق جنگی بازنشستگان لشگری و کشوری را به جد پیگیریم.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سلماس بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تبریک فرارسیدن دهه فجر به مردم ایران گفت: حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است و رسانه های مختلف باید مردم را به مشارکت هرچه باشکوه تر در این صحنه بزرگ اعلام حمایت ملی از نظام جمهوری اسلامی تشویق کنند .

برزگر بیان کرد: بحث دریافت 25درصد حق مناطق درگیر جنگ در استانهای درگیر، جزو مصوبات مورد پیگیری کمیسیون امنیت ملی بوده که محقق شد و در تلاشیم این حق را برای بازنشستگان لشکری و کشوری نیز برقرار سازیم؛ چراکه این عزیزان خود درگیر در جنگ و دفاع مقدس بوده اند و باید از این حق برخوردار شوند... این دریافتی شامل کارکنان قراردادی نیز هست و پیگیر هستیم تا برقرار شود.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری دولت،مجلس و همه نهادها پیشرفت و توسعه شهرستان در شاخص های مختلف شتاب گرفته و اجرای طرح های فراگیر ابرسانی، گازسانی، برق و طرح های هادی روستایی ان هم بصورت گسترده و در سالهای خشکسالی مالی دولت شاهدی بر این مدعاست .

برزگر تصریح کرد: آب شهرستان سلماس به ناحق به جاهایی اختصاص داده شده که هیچ حق ابه ای از سلماس ندارند و عبارتند از 5روستای ارومیه که بواسطه حق ابه سلماس 750 هکتار از زمینهایشان ابیاری قطره ای شد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل ستاد احیای دریاچه ارومیه برای منع عملیات عمرانی در جناحین سد زولا نیز این اختصاص اب های ناحق بود که با عنوان توسعه سد مطرح شده بود و با تلاشهای صورت گرفته این مشکل برطرف شده و ستاد احیا اجازه پیشرفت عمرانی در جناحین سد زولا را داده است .

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایا روستاهای کره سنی کناربروژ و لکستان و بخش کوهسار که سرچشمه زولا هستند برای دریافت اب سد زولا اصلح ترند یا 5روستای ارومیه؟؟

برزگر عنوان کرد: هرماه مبلغی بالغ بر بیش از200 میلیون تومان از جیب مردم سلماس، بخاطر عده ای منفعت طلب در راستای استخدام بیش از نیاز شهرداری سلماس برای حقوق این افراد پرداخت می شود که سالیانه معادل 3 میلیارد تومان است...آیا با این مبلغ سلماس گلستان نمیشد ؟؟؟

وی خاطرنشان کرد:باوجود برقراری امنیت، درسایه نیروهای جان برکف انتظامی ، امنیتی و نظامی و مرزبانی در شهرستان سلماس متاسفانه افرادی این شهرستان را در گزارشات خود امنیتی کردند و در گزارشات خود نوشته بودند که نیروهای معاند و تروریست در سلماس مستقر هستند. شهری که امنیتی باشد نمی‌توان بودجه برای آن جذب کرد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: منطقه ای که مهر امنیتی بخورد غیر از بودجه های جاری و روند معمول پروژه ها نمیتواند هیچ اعتبار ویژه دیگری جذب نماید و ما یک و نیم سال جنگیدیم تا این مهر را از پیشانی سلماس پاک کنیم و ثابت کنیم سلماس امن است .

برزگر بیان کرد: افرادی که دستشان از قدرت  کوتاه شده است در تلاش هستند آرامش سلماس را بگیرند، سلماس در فضای آرام توسعه خواهد یافت.

نماینده مردم سلماس در مجلس تصریح کرد: دوران جنگ های حیدر صفدری در سلماس به پایان رسیده است و شاهدیم هر کسی در هر جایگاهی وظیفه خود را در شهرستان انجام می دهد و مردم نخواهند گذاشت این جنگها به فضای شهرستان بازگردد .

برزگر افزود: از فرماندار و مسئولین سلماس میخواهم در خصوص احداث آرامستان جدید اقدام نمایند...تخلف آشکار شهردار و شورای شهر وقت در احداث آرامستان برگشاد مشهود است و آرامستان جدیدی باید احداث گردد .

وی گفت: برای بیمارستان جدید سلماس نیز بصورت سرجمع و از محل های اعتباری مختلف 65میلیارد تومان در بودجه سال اینده پیش بینی شده و امیدواریم هرچه سریعتر شکل اجرایی به خود بگیرد.

برزگر تصریح کرد: شهرکهای گلخانه ای به بخش خصوصی واگذار شده و زیرساختهایی همچون گاز و برق و... محیا شده و عملیات اجرایی ان بعداز نوروز98 اغاز خواهد شد و سال اینده نتایج خوبی در این خصوص شاهد خواهیم بود .  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.