علی امان زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حال عمومی این جانباز در حال حاضر بسیار خوب است و وی پس از پایان رکوردزنی برای اطمینان بیشتر بلافاصله به بیمارستان عارفیان ارومیه منتقل و معاینات لازم و مراقبت های پزشکی انجام شد.
وی ادامه داد: این جانباز 48 ساله ساعت 7 صبح روز گذشته /پنجشنبه/ شنای خود را آغاز کرد و پس از 27 ساعت شنای مداوم امروز جمعه به کار خود پایان داد.
وی با اشاره به اینکه این رکورد در کتاب ملی رکوردهای ایران ثبت می شود، بیان کرد: محب زاده یکی از قهرمانان شنای ایران است و سال گذشته نیز به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در استخر شهرداری این شهرستان شنای 60 کیلومتر بدون توقف را در 24 ساعت به ثبت رسانده بود.
رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محسن حشمتی فر مربیگری این حرکت ورزشی را بر عهده داشت، گفت: برای ثبت رسمی شنای استقامت این جانباز، هادی رضایی رییس کمیته ثبت رکورد مهارت های ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی در استخر شهرداری ارومیه حاضر بود و بر نحوه برگزاری آن نظارت داشت.
امان زاده با اشاره به اینکه هدف از این اقدام نشان دادن توانایی و اراده جانبازان جنگ تحمیلی است، افزود: شخص جانباز یا قطع عضو با وجود برخی محدودیت ها، توان جسمی و روحی کافی برای انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را داراست.
به گزارش ایرنا این شناگر جانباز در 23 شهریور سال 1373 شمسی در منطقه کلاشین اشنویه روی مین رفته و بر اثر همین اتفاق یک پای وی قطع شده است.
صفر محب زاده که هفت سال در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است، پیش از این نیز، رکورد شنای مداوم به طول 38 کیلومتر در 14 ساعت را در 19 بهمن سال 1395 به ثبت رسانده بود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.