محرم آقاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در بخش های مختلف خدماتی، صنعت، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری است.
وی اظهار داشت: برای این طرح ها 20 میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات امدادی پرداخت شده و 130 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.
وی ادامه داد: جمعیت مددجویی شهرستان شوط با اشتغال برخی از مددجویان، در حال حاضر به سه هزار و 954 نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) چندی پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان را ابلاغ کرد.
بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.
در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.
علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند، امتیاز ویژه اعطا می‌شود.
کل خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شوط 2 هزار و پنج خانوار با سه هزار و 954 نفر جمعیت است؛ این شهرستان با بیش از 56هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.