محمد مسیحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار 360 هزار میلیارد ریال از محل مالیات ارزش افزوده و 160 هزار میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده اخذ و به حساب شهرداری ها، دهیاری و روستاهای فاقد اعتبار واریز شده است.
وی حمایت از تولید، اشتغال و صادرات را رویکرد اصلی نظام مالیاتی برشمرد و افزود: نظام مالیاتی به عنوان متولی وصول مالیات، سیاست های اقتصادی متناسبی در چارچوب رفع مشکلات و موانع تولید اندیشیده است که در چارچوب قوانین و مقررات جدید در دست اجرا قرار دارد.
وی با بیان اینکه اثر مالیات بر ارزش افزوده در دورترین نقطه کشور رسیده، اظهار داشت: 40 هزار میلیارد ریال نیز از مالیات اخذ شده برای طرح جامع تحول نظام سلامت هزینه شده است.
**شناسایی 4 هزار شرکت صوری در کشور
معاون سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی را از مهمترین برنامه های سازمان امور مالیاتی بیان کرد و گفت: امسال چهار هزار شرکت صوری و کاغذی شناسایی و در لیست سیاه سازمان قرار گرفتند و 2 هزار شرکت مشکوک به صوری بودن نیز در حال راستی آزمایی و بررسی هستند.
وی افزایش اعتماد عمومی به نظام مالیاتی را مهمترین اولویت سازمان امور مالیاتی و دیگر سیاست ها از جمله گسترش عدالت مالیاتی، توسعه خوداظهاری، افزایش تمکین مالیاتی، افزایش شفافیت اقتصادی، ارتقای سلامت نظام اداری، مکانیزاسیون نظام مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی را استوار بر این جهت‎گیری اساسی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون ملی - محلی است؛ به گونه‌ای که سه درصد از نرخ 9 درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان عوارض ارزش افزوده صرف هزینه‌های عمران شهرها و روستاها می‌شود.
9903/3020/2903
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.