مسعود مصلحی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات اصناف و تولیدکنندگان مهاباد افزود: این تعداد پرداخت مالیاتی که شامل 58 درصد کل مودیان مالیاتی کشور را تشکیل می دهد، بدون دخالت ماموران مالیات و با صدور برگه های قطعی مالیات مورد رسیدگی قرار گرفته و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بنا داریم در سال آینده روش دریافت مالیات را مانند سایر کشورهای توسعه یافته براساس خود ابرازی و بدون رسیدگی ماموران به بیش از 80 درصد برسانیم.
وی اضافه کرد: اصلاح قانون مالیات های مستقیم با اهداف افزایش شفافیت فعالیت های اقتصادی، ایجاد نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی و تغییر روش مالیاتی از نظام مبتنی بر تشخیص علی الراس به نظام مبتنی بر تشخیص بر اساس اسناد و مدارک و درآمد مالیات ابرازی، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ و به مدت سه سال است که اجرا می شود.
مصلحی اظهار داشت: دولت همواره در تلاش بوده تا به شیوه‌های مختلف، تمکین داوطلبانه مودیان مالیاتی و در نتیجه کارآیی و اثربخشی دستگاه مالیاتی را ارتقا ببخشد.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است، بیان کرد: در حال حاضر مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه های نظام مالیاتی قرار دارد و رشد مالیات ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.
مدیرکل دفتر خدمات مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پرداخت مالیات زمینه توسعه و رفاه اجتماعی را به دنبال دارد، یادآور شد: باید در کشور روی مساله فرهنگ مالیاتی بیشتر کار شود و این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند به این معنی که مردم هم باید تعریف دقیقی از مالیات بدانند، هم آثار پرداخت مالیات را ببینند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، نماینده مردم مهاباد در مجلس و مدیرکل سازمان امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز حضور داشتند.
در سفر دو روزه معاون مالیات بر ارزش افزوده و مدیرکل دفتر خدمات مودیان سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه به مهاباد مشکلات پرونده های مالیاتی تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان بصورت حضوری بررسی خواهد شد.
مهاباد با 241 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.