به گزارش ایرنا، علیرضا محمودی روز پنجشنبه در جلسه بررسی و هماهنگی دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی نوروز 1398 که با حضور روسای اتاق اصناف و مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب برگزار شد، افزود: در این راستا پرونده تخلف برای 117 واحد انبار و سردخانه به ارزش 794 میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: بیشتر تخلف این واحدها، احتکار، اعلام نکردن موجودی و گرانفروشی بود که برای رسیدگی نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
وی بیان کرد: همچنین در سال جاری 50 فقره پرونده احتکار در ارتباط با کالاهای اساسی به ارزش 78 میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده است.
وی گفت: 18 فقره پرونده احتکار مربوط به شهرستان ارومیه با بیش از 48 میلیارد ریال و 32 فقره به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال مربوط به دیگر شهرستان های استان است که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین سه هزار و 766 مورد بازرسی درباره کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفته که در این راستا، 110 فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 488 میلیون ریال شده و مراتب برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
وی با اشاره به انجام پنج هزار و 199 مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ گفت: در این حوزه نیز 117 مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش پنج میلیارد و 816 میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
محمودی افزود: سامانه 124 بازرسی و نظارت 24 ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، درج نکردن قیمت است.
وی همچنین از آغار طرح نظارتی نوروز 1398 خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.
وی افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌ دار در مراحل تامین، توزیع، ارایه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.
به گزارش ایرنا، معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان پس از اتمام این جلسه، برخی واحد های صنفی میاندوآب را به بازرسی کرد.
میاندوآب دارای هفت هزار واحد صنفی است که از این تعداد بیش از چهار هزار و 700 واحد دارای پروانه صنفی است.
9871/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.