حامد پرورش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقامتگاه در روستای هدف گردشگری حسنلوی نقده و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: مناطق روستایی شهرستان نقده دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری بوده و از این مزیت ها می توان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
وی اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند و گردشگران علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده می کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی موجب اشتغال زایی برای روستاییان و ماندگاری آنان در روستاها می شود، ادامه داد: این اقامتگاه ها منبع درآمد مناسبی برای روستاییان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است.
پرورش بیان کرد: فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان ها سبب آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ اصیل روستایی این منطقه می شود.
وی گفت: عملیات مرمت و ساماندهی مجموعه موزه نقده که از اوایل خرداد سال جاری با حدود یک میلیارد ریال آغاز شده بود، در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: ایجاد سقف کاذب و نورپردازی مناسب، تعویض سیستم های حفاظتی و الکترونیکی، تعمیر سیستم گرمایشی، تعویض کف سالن موزه، اجرای دیوار پوش، تعویض ویترین ها، تعویض تابلوی سردر ورودی ساختمان موزه، برداشتن ویترین های دیواری در داخل موزه و ایجاد فضای بیشتر در سالن به مقدار 48 متر مربع از جمله مهمترین اقدامات در این مجموعه بوده است.
وی ادامه داد: عملیات مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی حسنلو نیز که از اوایل خرداد سال جاری با 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده بود، با 100 درصد پیشرفت فیزیکی به پایان رسیده است و همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: تعیین عرصه و پیشنهاد حریم منطقه تاریخی حسنلو برای ثبت در بین آثارجهانی، اجرای اندود حفاظتی از کاهگل بر روی بقایای معماری و از بین بردن پوشش گیاهی مزاحم از اهم اقدامات سال جاری در این مجموعه باستانی بوده است.
به گزارش ایرنا موزه شهرستان نقده از سال 1379 در مساحتی بالغ بر 500 متر مربع افتتاح شده و فعالیت خود را به عنوان موزه باستان شناسی در منطقه آغاز کرده است.
آذربایجان غربی پیش از این دارای پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه بوده و با راه اندازی 18 اقامتگاه بوم گردی جدید در سال جاری تعداد این اقامتگاه ها به 23 واحد رسیده است.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.