اسماعیل کامیاب نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان بارش های سال زراعی در آذر ماه امسال با 127.7 میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با حد نرمال بلند مدت نیز با افزایش 1.75 برابری همراه است.
وی با مطلوب خواندن میزان بارش های سال زاعی جاری در این شهرستان افزود: میزان بارش های امسال نسبت به میانگین 15 سال گذشته نیز 71 درصد افزایش نشان می دهد.
کامیاب نسب اضافه کرد: ورود سامانه بارش زای مدیترانه ای به منطقه باعث بارش های خوبی در طول شبانه روز گذشته در این شهرستان شده به طوری که در این مدت 35.5 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.
وی دمای فعلی بوکان را 2 درجه بالای صفر عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین بارش این سامانه در این شهرستان در ایستگاه «خُرخُره» و با 75 میلیمتر به ثبت رسیده است.
رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: با خروج این سامانه از بعد ازظهر امروز شاهد کاهش چهار درجه ای دما در این شهرستان خواهیم بود و این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب صفر و هفت درجه بالای صفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن 6 ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.
با ورود یک سامانه قوی بارشی، آذربایجان غربی از صبح روز دوشنبه شاهد بارش باران و برف در بیشتر نقاط آن است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.