کریم عبدالله پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته بارش سنگین برف در گردنه های این شهرستان باعث غافلگیری رانندگان شد و ماموران راهداری سرنشینان این خودروها را از برف و کولاک نجات دادند.
وی اضافه کرد: چند دستگاه خودرو سنگین و تریلی کشنده نیز در گردنه زمزیران متوقف و از مسیر خود منحرف شده بودند که با دستگاه های سنگین راهداری به مسیر اصلی منتقل شدند.
عبدالله پور اعلام کرد: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت به بیش از 40 سانتی متر رسیده که به دلیل کولاک شدیدی که در این محور وجود دارد تردد خودروها به کندی در جریان است.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: ماموران راهداری تاکنون 2 بار این محور را برفروبی و نمک پاشی کرده و سرنشینان چندین دستگاه خودرو سبک و سنگین را نیز از برف و کولاک نجات دادند.
عبدالله پور اظهار داشت: در گردنه قره بلاغ در مسیر مهاباد - بوکان نیز بارش برف و کولاک باعث کندی تردد خودروها شده است و ماموران راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی این مسیر هستند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محورها ضمن استفاده از زنجیر چرخ و تجهیز خودرو خود با وسایل گرمایشی و سوخت اضافی، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 راهداری مهاباد از وضعیت جاده های این شهرستان مطلع شوند.
وی یادآور شد: با وجود بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی مهاباد، هم اکنون تردد در تمامی محورهای شهری و روستایی این شهرستان برقرار است.
وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه های این شهرستان، افزود: چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 راه روستایی آسفالت و شوسه است.
با ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان شده است و مدارس نواحی یک و 2 ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، اشنویه و نقده را در نوبت صبح به تعطیلی کشانده است.
طبق اعلام هواشناسی این سامانه بارشی امروز به تدریج از آذربایجان غربی خارج می شود و با خروج آن دمای هوا در بیشتر مناطق استان کاهش می یابد.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.