آرمان سید احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمرکز این اداره برای مبارزه با تب مالت بر اساس برنامه های بلندمدت و آموزش دامداران است، افزود: این اداره توانسته برای مبارزه با تب مالت یا بروسلوز گاوی 124 واحد با 9 هزار و 608 رأس و بروسلوز گوسفندی 76 واحد با 45 هزار و 888 رأس واکسینه کند.
وی اضافه کرد: همچنین جهت آشنایی روستاییان و نحوه مقابله با این بیماری ها، سه دوره آموزشی- ترویجی در روستاهای جلدیان و سنجله با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار و 70 نفر در آنها حضور داشته اند.
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با این بیماری تنها دام های ماده واکسینه می شوند، اضافه کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی مبنی بر آلودگی دام های شهرستان به تب مالت مشاهده نشده است ولی به دلیل همکاری نکردن تعدادی از دامداران و جدا نکردن دام های نر و ماده در هنگام واکسیناسیون، بخشی از واکسن های این اداره که برای ریشه کن کردن تب مالت تهیه شده ، هدر می رود.
رییس شبکه دامپزشکی پیرانشهر ادامه داد: تعداد دام های سبک در این شهرستان 45 هزار راس است که پیش بینی می شود، 25 درصد دام های ماده واکسن دریافت نکرده باشند و این امر مانعی برای ریشه کن کردن این بیماری محسوب می شود.
سیداحمدی از دامداران و روستاییان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک، محل آلوده را اعلام کنند تا شبکه دامپزشکی به سرعت با اعزام اکیپ و نمونه برداری، پس از تایید آلودگی مثبت، با هماهنگی دستگاه های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد که بخشی از مردم این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی مشغول دامداری هستند.
9915/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.